لنت های اورگانیک، نیمه فی، کامل فی و سرامیکی از انواع لنت های موجود در بازار است که هر کدام ویژگی ها و نوع ساخت متفاوتی دارند و همچنین با توجه به سوالات زیاد شما درمورد لنت ترمز تیگران و در این گزارش می توانید انواع این لنت را بشناسید.
برخی لنتهای ساخته شده برای ماشینها از مواد آلی هستند، این نوع لنتها با سایر اجزای ترمز همخوانی خوبی دارد و میتوان از آن برای کارهای سبکی که ماشین ها انجام میدهند، بهره برد. اما وقتی ماشین شما به یک تریلر و یا کاروان وصل باشد و در مسیرهای طولانی رفت و آمد داشته باشید، این ترمز نمیتواند انتخاب خوبی باشد. علاوه بر اینها در هنگام برخورد با آب، وقتی با این گونه لنت ترمز میکنید، توان کمی برای توقف ماشین دارند.
بهتر است این گونه لنتها را نیمه فی بنامیم، چرا که در آن از یک کامپوزیتی از فات نرم برای اصطحکاک تعبیه شده است که قدرت ترمز کردن را افزایش میدهد. با این وجود، روتورها یا درامها این نوع لنتهای نیمه فی کمی زودتر از لنتهای اورگانیکی از بین میروند، اما در کل انتخاب خوبی است.
این نوع ترمز از کیفیت و بهره وری بالایی برخوردار است، اما قیمتشان کمی گرانتر بوده و در ضمن روتور و درامها در این نوع سیستم ترمز زودتر از لنتهای نیمه فی نابود میشوند.
این نوع لنت ترمز به مراتب گرانتر از سه نوع قبلی از لنتهای ترمز است، اما از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و نیز مدت زمان گارانتی این گونه لنتها نیز بیشتر است. از نقطه ضعفهای لنتهای سرامیکی این است که آنها در دمای بالا کارایی خوبی دارند و این مورد بیشتر برای ماشینهای پرتحرک مسابقهای خوب است. همچنین این ترمزها وقتی سرد و یا مرطوب باشند، اصلا کارایی خوبی ندارند و ترمز ضعیفی را ارائه میدهند.
درباره این سایت